یاکریـم

دانشجوی سال سوم آموزش ابتدایی
دوستدار خواندن و نوشتن

+ حالا دیگه دانشجوی سال آخر:)
(مهر ۱۴۰۳)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

بیدارکردن غول سفید

پنجشنبه, ۲۸ تیر ۱۴۰۳، ۰۱:۲۸ ب.ظ

فکر می‌کنی اگر یک انسان را از قرن‌های گذشته قرض بگیرند و یک راست در زمانه‌ی کنونی حاضر کنند، چه واکنشی به دور و اطراف خودش نشان خواهد داد؟ مثلا وقتی برای اولین بار با یک خودرو روبه رو می‌شود، آیا از آن خواهد ترسید؟ گاهی به اشیای پیرامونم با چشم‌های یک انسان قدیمی نگاه می‌کنم. مثلا هروقت که پدرم از من می‌خواهد ماشین را از پارکینگ بیاورم بیرون تا برود سر کار، طوری رفتار می‌کنم که انگار می‌خواهم یک غول سفید را از خواب بیدار کنم. یواش‌یواش او را از لانه‌اش می‌آورم بیرون. کی می‌داند وقتی کلید را در داخل ماشین می‌چرخانیم، دقیقا چه اتفاق یا بهتر است بگویم چه سلسله اتفاقاتی می‌افتد که منجر به راه افتادن آن می‌شود؟

نظرات  (۱۰)

وی به‌این فکر میکند که تخیل زنگ زده‌اش را چگونه بیدار کند
پاسخ:
تخیّل زنگ‌زده روغن جلا میخواد :)
یاد قدیما به خیر، بیان پر از چالش نوشتن و اینا بود.
۲۸ تیر ۰۳ ، ۱۳:۵۶ حمیدرضا ‌‌‌
چطوری گواهینامه گرفتی و نمیدونی وقتی سوئیچ رو می‌ندازی تو ماشین چه سلسله اتفاقاتی رخ میده؟
پاسخ:
ما بند پ داشتیم :))
۲۸ تیر ۰۳ ، ۱۶:۵۱ معتاد چایخونه
من حتی نسبت به بعضی کلمه ها هم یهو اینطوری میشم انگار بار اوله میشنوم.
مثلا یهو میرم تو فکر نسبت به کلمه ی سلام!
میگم خب چرا سلام؟ چی شد که گفتیم سلام؟
بعد اینقد فکر میکنم به پوچی میرسم... تهش میگم من کیم اینجا کجاست؟ ما داریم به کجا میریم؟ چرا دنیا این شکلیه؟
پاسخ:
میفهمم. بارها و بارها برای خود منم اتفاق افتاده!
باید مواظب بود :)
به نظرم ماهم خیلی تفاوتی با کسی که از گذشته بیاد اینجا نداریم . یهو خودمون از چیزایی که ساختیم کف کردیم . شب و روز کار کردیم ، به طرز وحشتناکی ماشین هارو توسعه و گسترش دادیم .
تکنولوژی خیلی سریع تر از فرهنگ و شعور ما انسان ها رشد کرده و خواهد کرد و ماهم مثل اون شخص درک درستی از فناوری های اطرافمون نداریم از این رو به راحتی میتونید ببینید ما انسان ها هر فناوری جدیدی که بوجود میاریم رو اول تو صنایع نظامی برای کشتن همدیگه استفاده میکنیم ، سپس برای جاسوسی از همدیگه و نهایتا بخشیش هم در جهت بهبود زندگیمون استفاده میکنیم .
پاسخ:
آره، از این لحاظ میشه گفت.
یعنی قبل از اینکه سواد استفاده از چیزی رو داشته باشیم، به خود اون چیز دست پیدا کردیم.
یه وقتایی دوست دارم تو خیالاتم بدون تکنولوژی و دنیای ماشینی زندگی کنم...
پاسخ:
بله، همه دوست داریم...
توی کتاب ماتریکس الاهی از گفتگوش با یک سرخپوست خردمند میگه.
اونها معتقدند انسانها در حدود پنج شش هزار سال بایک نوع از تمدن بسیار پیشرفته زندگی می کرده اند که فناوری هایش همه درونی بوده اند و این فناوریهای درونی به خوبی کار می کرده اند به از ما و فناوریهای کنونی شلوغ کنندهی بحران زایمان
پاسخ:
کنجکاو شدم بیشتر بدونم. فناوری درونی یعنی چی؟
توصیفش کرده بود نوعی ارتباط با سیستم عامل جهان، با ماتریکس الاهی
از طریق عواطف بشری، فردی و جمعی
و ایجاد تغییرات دلخواه از قبیل درمان تا سایر چیزها از طریق درونی
بیشتر از این درباره اش نگفته بود
اما کل کتاب بر پایه جدیدترین نظریات فیزیک کوانتوم و حتی نظریه اینتگلمنت نوشته شده
من چون به علم فیزیک علاقمندم این کتاب را دوست داشتم
یک کتاب شبه انگیزشی به پشتوانه پیشرفته ترین آزمایشهای مرکز تحقیقات فیزیک نظری سرن!
پاسخ:
آهان، ممنونم. به نظرتون این ادّعاها قابل‌اثباته؟
۳۰ تیر ۰۳ ، ۱۴:۳۳ میرزا مهدی
الان که فکر میکنم میبینم از صبح که از خوااب بیدار میشم تا شب که بخوام دوباره بخوابم با یه عالمه از این غول ها طرفم.
پاسخ:
:)))
فکر کن، زندگی تو سرزمین غول‌ها.
نگاهی به کتاب بندازین
تا حدودی قابل اثبات به نظر میرسید
پاسخ:
متشکّرم از پیشنهادتون. سعی میکنم بخونم.
۰۱ مرداد ۰۳ ، ۰۰:۱۳ مهدی نیازی
فانتزی قشنگیه
پاسخ:
قشنگ خوندی برادر.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی