یاکریـم

اسم یه پرنده، صدازدن خدا

یاکریـم

اسم یه پرنده، صدازدن خدا

پرسشی در بابِ نچردشخ

يكشنبه, ۳۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۳۹ ب.ظ

نتایج چندبرابرظرفیّت رشته‌های دارای شرایط خاص(یا همان نچردشخ!) رسید. آنطور که سنجش‌ می‌گوید، من به دو دانشگاه معرّفی شد‌ه‌ام: دانشگاه صداوسیما و دانشگاه فرهنگیان(مستحضر می‌باشید که معّرفی‌شدن به‌معنای قبولی نهایی نیست). فی‌الحال، اگر مراحل ثبت‌نام و مصاحبه را برای دانشگاه صداوسیما یا فرهنگیان تا آخر انجام بدهم و از قضا قبول هم بشوم، رشته‌های دیگر را از دست می‌دهم؟ نمی‌شود مثلاً مُخیّرم بکنند بینِ معلّمی فرهنگیان و کامپیوتر شریف؟ ها؟ :/

موافقین ۷ مخالفین ۰ ۰۰/۰۵/۳۱
علیرضا

نظرات  (۲۴)

بستگی به اولویت‌های انتخاب رشته‌اتون داره دیگه
مثلا اولویت اول مهندسی کامپیوتر باشه
اولویت دوم فرهنگیان
هم مصاحبه رو قبول شید هم کامپیوتر رو مجبورسد برید کامپیوتر
:)
پاسخ:
من یه کار اشتباه کردم
و معلّمی و صداوسیما رو گذاشتم اوّل
بعدش بقیّه‌ی رشته‌ها
الان خیلی کنجکاوم بدونم که به غیر از این دوتا‌ دیگه چه رشته‌هایی قبول می‌شم
فقط یه سوال
دانشگاه صدا سیما چطوریه دقیقا؟
پاسخ:
دانشگاه صداوسیما از بین گروه‌های آزمایشی هنر و ریاضی و علوم انسانی پذیرش داره
و اینکه چطوریه؟ متوجّه حرفتون نشدم. یه دانشگاهه. :)
و نچردشخ چیه؟😶😶😶
پاسخ:
مراجعه کنید به خط اوّل.
احتمالا اگه تربیت معلم قبول شید هیچوقت متوجه نشید :|

پس فقط واسه ما وجود نداره :/
دقیقا اینکه چطوریه؟ چه جپر رشته‌هایی داره؟ هرکی اونجا بخونه تو صدا و سیما مشغول میشه؟😶

حواسم نبود اصلا😶😶😶
پاسخ:
همینطوره، از بخت بد.

رشته‌هاش رو دقیق نمیدونم. یکیش رو خانم مهاجر گفتند. برای ما فقط مهندسی برق داره، اونم گرایش مخابرات. بله، به‌قول خودتون در صداوسیما مشغول میشن، دانشجوهاش. منتها من به کارهای فنّی و الکترونیکی تمایل ندارم و احتمالاً قید این دانشگاه رو بزنم.
https://www.instagram.com/resanium.ir/
سلام.
این صفحه علوم ارتباطات صداسیما رو کامل معرفی کرده
اگر که این رشته مد نظرتون بوده ممکنه کمک حالتون باشه

https://www.instagram.com/reza_as313/
ایشون هم دانشجوی دانشگاه صدا و سیما هستن می‌تونید از خودشون مشورت بگیرید یا درخواست کنید متصلتون کنن به دانشجوهای رشته‌ی مد نظرتون

خیر باشه ان شاء الله
بنده رو هم دعا کنید در راه این مصاحبه‌ها
پاسخ:
بسیار متشکّرم.
البته من از گروه آزمایشی ریاضی وارد شدم. علوم ارتباطات مالِ علوم انسانیه، به‌گمانم.

حتماً. ما هم نیازمند دعاییم.
اگه فضولی نباشه، شما قصدتون دانشگاه فرهنگیانه؟
@میم مهاجر
من هنوزهم نمی‌تونم شما اندازه‌ی خودم تصور کنم😅😅😅

میگم برای مصاحبه فرهنگیان پیشنهادی چیزی ندارین؟
من استرس دارم😶😶😶
شما هم زیاد خودتون رو ناراحت نکنید
بسپاریدش به خدا
هرچی خیره انشالله براتون اتفاق میفته
هرچه باداباد
از کجا معلوم مصلحت شما کدوم وریه؟
پاسخ:
توکّل به خودش.
در جواب پست باید بگم خیر همچین امکانی وجود نداره .البته تا اونجایی که اطلاع دارم .دو تا رشته همزمان که نمی‌شه خوند
تازه اون هم دانشگاه دولتی :/
پاسخ:
نه! همزمان‌خوندن که نه. منظورم این بود که میشه بین فرهنگیان و یه رشته‌ی دیگه، انتخاب کرد؟ 
میشه دانشگاه فرهنگیان قبول بشم امّا به یه رشته‌ی دیگه برم؟
ولی اگه فرهنگیان هم قبول بشین بعدش برات یک کارنامه سبز میاد و اونجا می‌گه که رشته‌های بالاتر/پایین‌تر رو قبول می‌شدی یا خیر و اینکه از چند نفر پذیرشی که داشته نفر چندم بودی.
پاسخ:
اون که آره. ولی فایده‌اش چیه آخه؟ :/
یک چیزی
دانشگاه آزاد نزدی؟
پاسخ:
نچ‌.
@خانوم میخک
@خانوم میم مهاجر

مصاحبه‌ خیلی هم راحته رتبه‌تون هر چی بهتر هم باشه قبولی راحت‌تره. نگران نباشین خلاصه :)
«میشه دانشگاه فرهنگیان قبول بشم امّا به یه رشته‌ی دیگه برم؟»


تا اونجایی که می‌دونم نه . همچین امکانی نیست
دقیقا همچین باگ بدی رو داره انتخاب رشته 🤦‍♂️
پاسخ:
افسوس!
دانشگاه‌های تهران از وجودِ نخبه‌ای چون من، محروم شدند.
خب آزاد هم بزن . ضرر نداره 🤷‍♂️
فکر کنم هنوز هم مهلتش هست
پاسخ:
جدّی؟ تشکّر. :)
هی از بالا میخونم میام پایین نمیفهمم چی شده XD
پاسخ:
باید ببخشید.
۳۱ مرداد ۰۰ ، ۱۶:۴۸ پرستوی عاشق
سلام.
من اطلاعات دقیقی در مورد انتخاب رشته و این ها ندارم
اما یک تجربه دارم.
اگر دوست داریم معلم بشید، فرهنگیان رو ول نکنید...
چون هیچ چیزی حساب و کتاب نداره :)
یکی از حسرت های همیشگی من معلم شدن خواهد بود تا آخر عمر... راه برگشتی هم نداره.
معلوم نیست تا درسم تموم بشه چه قوانین جدیدی وضع بشن. در بهترین حالت بتونم تو یه مدرسه غیرانتفاعی معلم شم همینجوری بدون آیندۀ روشن خاصی!!

ان شاءالله موفق باشید.
پاسخ:
سلام
راستش احساس می‌کنم که زیادی درونگرا هستم و طاقت ایستادن جلوی یه عدّه آدم رو در کلاس ندارم. مخصوصاً اگه اون یه عده، چندتا پسر هیکلی زوردار باشند و کلاس رو بذارن رو سرشون!
خیلی شک می‌کنم، خیلی تردید دارم. نمی‌دونم چی درسته، چی غلطه. چی باید باشه، چی نباید باشه. به درد کجا می‌خورم، به درد کجا نمی‌خورم. این رشته همونیه که می‌خوام یا اون رشته همونیه که می‌خوام.

ان‌شاءالله همیشه طلبه باشید و علم‌آموز.
یه چند بار خوندم کلا متوجه نشدم😂
پاسخ:
پوزش بنده رو بپذیرید‌. تقصیر منه.
از این به بعد، ساده‌ و روان‌ می‌نویسم.
سلام
فکر میکنم با کارنامه سبز میتونید به اولویت های پایین ترتون برید
ولی سازوکارشو نمیدونم
پاسخ:
سلام
اسمش رو شنیده بودم اما نمی‌دونستم چنین قابلیتی هم داره‌.
چه خوب شد که گفتید. رفتم کمی گشتم توی اینترنت و یه چیزهایی دستم اومد.
نچردشخ فکر کردم یه کلمه ترکیه😅
پاسخ:
این کامنت عالیه!
چون یه سؤال رو مطرح می‌کنه:
آیا کلماتی که در ظاهر بی‌معنا و مسخره هستند، می‌توانند مربوط شوند به یک زبان حقیقی؟
اوخ راستی منم شنیدم که میشه
ولی ربط به رتبه داره
مثلا شما رتبه‌اتون هزاره
اولویت زدید رشته‌ای که با پنج هزار هم قبول میشدین. ولی اولویت پایینتر مال رشته‌ایه که فقط با هزار و خورده‌ای قبوله
با کلی دنگ و فنگ احتمالش هست بتونید برید اون رشته بخونید😶
پاسخ:
با این همه برای دانشگاه فرهنگیان کارایی نداره. چون اگه معلّمی قبول بشیم ولی نریم، جریمه‌مون می‌کنند!
یه دونه فرهنگیان زده بودم که محل خدمتش شهر خودمون بود
ولی اولویت‌های بالاتر رو دعوت به مصاحبه شدم و به فرهنگیان نرسید

فرهنگیان مصاحبه‌ی آنچنان سختی نداره
انتظار یه پوشش رسمی دارن
رفتار متعادل (نباید خیلی بیخیال باشید،نباید الکی بخندید،خیلی خشک‌ نباشید و...)
سؤالات عقیدتی سیاسی‌شون نسبت به مصاحبه‌ی جاهایی مثل ارگان‌های نظامی یا مثلا دانشگاه امام صادق (ع) ساده‌تره ولی باز نیاز به مطالعه و غور در فضای سیاست و کمی تاریخ و البته احکام داره ولی واقعا ساده‌تره و جای نگرانی خاصی نداره
​مثلا من شنیدم که اون مصاحبه‌گرها میان مثل دانش آموزها دعوا می‌کنن یا سؤالای عجیب غریب می‌پرسن و شخص دعوت شده باید بلد باشه چطور مواجه بشه با چنین رفتارها و پرسش‌هایی (ترکیبی از ذکاوت و ظرافت در مواجهه و لطافت و جدیت به‌ اندازه)
البته این تجربه‌ی کسی بود که انتخابش آموزش ابتدایی بوده


@میخک
سخت نگیر عزیز :D انقدر غیر قابل باوره؟ ⁦(☉。☉)!⁩⁦
پاسخ:
من دانشگاه امام‌صادق‌ (ع) هم رفتم
مصاحبه‌شون به‌شوخی و خنده گذشت و صمیمانه بود
در عین حال، نکته‌سنج بودند و به کوچکترین چیزها گیر می‌دادند
من دو سال قبل مصاحبه دادم می‌خوای یک پست می‌ذارم راجع بهش ولی یکم ترسناک هست که آشنا بیاد و بخونه...
پاسخ:
هرچی میلته. (=
سلام.
من سال نود و هشت کنکور داشتم و یادمه بعد از اینکه نتایج اومد، توی فهرست انتخاب رشته‌ام رشته‌های دیگری که قبول شده بودم رو با ستاره مشخص کرده بود ولی راستش اینکه بشه فرهنگیان رو‌ قبول شد و بعدش نرفت رو نمی‌دونم. بنظرم اگر رشته‌ای بغیر از دانشگاه فرهنگیان هست که علاقه‌ی بیشتری بهش دارین و احتمال می‌دین قبول می‌شین حتما با یک نفر مشورت کنین ببینین امکان همچنین چیزی هست یا نه. ولی یادمه یکی از دوستام که برای مصاحبه‌ی فرهنگیان رفته بود وقتی نتایج اومد و یک رشته‌ی دیگر قبول شد، دیگر فرهنگیان نرفت. اینو تازه یادم اومد. فقط نمی‌دونم ایشون هم اول فرهنگیان رو‌ زده بوده یا نه. ازشون می‌پرسم.
موفق باشید.
پاسخ:
سلام
خیلی متشکّرم.
دیگه دارم ثبت‌نام می‌کنم! فوقش انصراف می‌دم، اگه پشیمون بشم.
زنده باشید، مهرتون بادوام.

۰۱ شهریور ۰۰ ، ۰۷:۲۵ آقای سر به‍ راه
معلمی از اول حقوق ثابت داره
صدا و سیما حقوق بالاتر
دیگه بیشتر از این نمیدونم!
پاسخ:
:))
این رو دیگه باید از کسی که رشته زبان شناسی خونده بپرسید
یا مثلا از استاد سخنی سعدی ای..
در نهایت، نشد؛
از جناب حداد عادل بپرسید!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی