یاکریـم

اسم یه پرنده، صدازدن خدا

یاکریـم

اسم یه پرنده، صدازدن خدا

چرا با حذف‌کردن طاقچه موافق نبودم؟

سه شنبه, ۱۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۱۱ ب.ظ

در ماجرای طاقچه دو طرف تقصیر داشتند. از این سو، ناشران انقلابی بدون اینکه تذکر بدهند یا از مدیریت طاقچه توضیح بخواهند، فوری قهر کردند و رفتند. از آن سو بیانیه‌ای که طاقچه بیرون داد بوی پشیمانی نمی‌داد که هیچ، از موضع قلدری حرف می‌زد! این وسط وزارت ارشاد هم از خواب خرگوشی درآمد و بعد از سال‌ها یادش افتاد که طاقچه مجوز ندارد! به این بهانه طاقچه را بستند و یک روز بعد دوباره باز کردند و ما همچنان انگشت به دهانیم.

امّا چرا با حذف کردن طاقچه از سوی کاربران موافق نبودم و نیستم؟ برخلاف آنچه ما فکر می‌کنیم، این کار عرصه را برای جولان‌دادن بیشتر طاقچه فراهم می‌کند و این پیام را به آنها می‌دهد: کاربران انقلابی جل و پلاسشان را جمع کردند و رفتند، حالا دستمان بازتر است! ترجیح می‌دهم بمانیم و از سکوی بومی کشور مطالبه کنیم تا قوانین جاری را رعایت کند و به اصل شرعی و قانونی حجاب احترام بگذارد، تا اینکه بدون خداحافظی برویم! هرچه باشد، نان و نمک این آب و خاک را خورده و موظّف است به هنجارها پایبند باشد.

موافقین ۹ مخالفین ۰ ۰۲/۰۵/۱۰
علیرضا

نظرات  (۷)

مثلاً قرار بود ننویسم :(
۱۰ مرداد ۰۲ ، ۲۳:۲۲ زری シ‌‌‌
یه عکسی بود که طرف گفته بود یکی کارمنداشون میخواستن خداحافظی کنن و خارج از فضای کاری بوده و فلان تهشم رفتن پشت دیوار عکس دست جمعی گرفتن ...

والا طاقچه هم حق داشت بگه هرکی نمیخواد جمع کنه بره 😂😂
پاسخ:
به هرحال حجاب نداشتن دیگه. حالا بیرون اداره باشه یا داخل چه فرقی میکنه؟ اصل تخلف رخ داده بود ولی برخورد باهاش میتونست اصولی‌تر باشه.
۱۰ مرداد ۰۲ ، ۲۳:۲۶ زری シ‌‌‌
فرقش اینه که بیرونش مسولیتش با شرکت طاقچه نیست . باید با خود افراد برخورد میشد .
پاسخ:
آها، از این لحاظ.
امّا چرا با حذف کردن طاقچه از سوی کاربران موافق نبودم و نیستم؟ برخلاف آنچه ما فکر می‌کنیم، این کار عرصه را برای جولان‌دادن بیشتر طاقچه فراهم می‌کند و این پیام را به آنها می‌دهد: کاربران انقلابی جل و پلاسشان را جمع کردند و رفتند، حالا دستمان بازتر است!



+ از این زاویه نگاه نکرده بودم....

اما به عنوان کسی که ۱۰۰۰ تومن هم توی طاقچه هزینه نکرده بود خسارت مالی ندیدم...
طاقچه فکر کرده بود این دفعه هم مثل اوندفعه هاست که می گفتن تصادفی روسریمون افتاده ، باد زده ، عکس شخصیمون منتشر شده ...
اگه همون اول عذر خواهی قاطع کرده بود اینجوری نمی شد
اما نه تنها نکرد
بلکه عدم همکاری ناشر های انقلابی رو هم پذیرفت!

اما چرا با دیجی کالا برخوردی نمیشه ؟
پاسخ:
در کل با توبیخ طاقچه موافق بودم ولی حذف‌کردن رو آخرین راه‌حل می‌دونستم.

از دیجی‌کالا بی‌خبرم. چه برخوردی باید میشد؟
قبل از طاقچه کارمندای دیجی کالا کشف حجاب کردن
تو ایم مسمویت ها یه سری وسایل اغتشاشگر ها از دیجی کالا خریداری شده بود
اسفند و بهمن پارسال کارمند های زنش بی حجاب تو آینه عکس می گرفتن ، اکانت توئیتر دیجی کالا عکس رو منتشر می کرد زیرش هم می نوشت نماد شجاعت....
۱۱ مرداد ۰۲ ، ۱۰:۲۰ حمیدرضا ‌‌‌
با همین دست فرمون پیش بریم و سعی کنیم ملت رو با چوب و چماغ باحجاب و مسلمان کنیم، مطمئن باش موفق میشیم. هیچ کجای تاریخ سابقه اینجور برخوردها وجود نداره! اگر وجود داره ممنون میشم به منم منبع تاریخی‌اش رو نشون بدی...

ضمنا نان و نمک این "آب و خاک" و اصولا کلمه آب و خاک تعریفی غیر از این چیزی که مدنظرته داره. آب و خاک فارغ از هر دوره‌ای همون آب و خاک باقی می‌مونه...
پاسخ:
موضوع بحث درباره یه پلتفرمه، نه مردم عادی. پلتفرم‌ها، سازمان‌ها و هر گروه دیگه‌ای که خودش رو جزوی از این مردم و این کشور میدونه، باید به قوانین پایبند باشه. حجاب هم قانونه. این یک.
ملاک ما برای حکومتداری «تاریخ» نیست. وگرنه چیزی به اسم انقلاب اسلامی هم سابقه تاریخی نداره! ملاک ما دین اسلامه. دین اسلام به ما دستور رعایت به حجاب داده. حکومتی که داعیه‌دار اسلامه، موظّفه این دستور رو اجرا کنه. این دو.
چوب و چماقی هم در کار نیست.
۱۱ مرداد ۰۲ ، ۱۶:۵۹ حمیدرضا ‌‌‌
همون ملاک دین اسلام اگر "تاریخ" نبود هیچ وقت بهت نمی‌رسید. تمامی مراسماتی که داریم و حتی این انقلاب هم علت تاریخی داره عزیز!

اگر هم نمی‌خوای تاریخ بخونی، نخون! حداقل برو نحوه حکمرانی پیامبر و امام علی رو بخون. یا اونا‌ هم با انقلاب اسلامی جور در نمیان؟
پاسخ:
تاریخ، در کنار قرآن و احادیث اهمیت داره. دین هم ربطی به تاریخ نداره، چیزیه که بوده :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی