یاکریـم

اسم یه پرنده، صدازدن خدا

یاکریـم

اسم یه پرنده، صدازدن خدا

چالش «ده کاریکلماتور»

شنبه, ۹ مهر ۱۴۰۱، ۰۵:۳۴ ب.ظ

۱- همه در خانه‌شان شیر آب دارند، غیر از گورخرها!

۲- به‌عقیدهٔ مگس، آدم‌ها با کیسه‌های زباله هیچ تفاوتی ندارند!

۳- یخچال ما همیشه به سرم وصل است!

۴- اگر طرح «صیانت» در زمان دایناسورها تصویب می‌شد، هیچ‌گاه منقرض نمی‌شدند!

۵- محبوب من، تو را که دیدم، دل‌درد گرفتم!

۶- هیچ‌کس پشت سر عزراییل آب نپاشید!

۷- زلزله اعتراض مدنی زمین است، به آلودگی هوا!

۸- خنده بر هر درد بی‌درمان دواست، غیر از دردان‌درد!

۹- مدادم سرگیجه گرفت، سر خط نقطه گذاشت!

۱۰- از وقتی جیبم سوراخ شده، دیگر خالی نیست!

دعوت می‌کنم از مردی در تبعید ابدی، امیر، آسِمون و شما دوست عزیز.


شرکت‌کنندگان:

نظرات  (۶)

۰۹ مهر ۰۱ ، ۱۸:۴۵ فاطمه صاد
خیلی جالب بود خصوصا آخری :)))
پاسخ:
چه خوب :)
۱۰ مهر ۰۱ ، ۰۹:۵۵ مردی در تبعید ابدی ..
ممنون از دعوتت.
میشه یه کم توضیح بدی...دو تا سوال دارم.
اول اینکه تعریف دقیق کاریکلماتور چیه؟
دوم اینکه ما هم باید ده تا بنویسیم؟ تخفیف نداره؟ :)
پاسخ:
چاکر پاکریم.
معمولاً به جملات کوتاهی که معنای طنزآمیز و گاهی عمیق دارند، کاریکلماتور میگن. از ترکیب کاریکاتور و کلمه ساخته شده. پرویز شاپور هم از سرآمدان این نوع نوشتاری بوده و این جمله‌ش معروفه: «روزگار شب سیاه است!»
تخفیف برای تو یعنی دوبرابر نوشتن. به جای ده تا، بیست تا بنویس. :)
۱۱ مهر ۰۱ ، ۱۳:۱۳ یاس ارغوانی🌱
جالب بود :) فقط کاش یکم درباره چالش توضیح بدین ممنون.
پاسخ:
نظر قبلی رو بخونید. با تشکّر. :)
۱۲ مهر ۰۱ ، ۱۱:۰۹ محمد برزین
سلام وقت بخیر
عااااااااااااااااااااااااااااالی بود
خیلی حال کردم
خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی
پاسخ:
سلااااام :)
کم‌پیدایی برادر
سلام!
ببخشید من تازه این پست رو باز کردم و دیدم که دعوت شدم
این یکی واقعا چالش است
یعنی چالش برانگیز است
در واقع دعوت نکرده اید
به مبارزه طلبیده اید:)

انشاالله می نویسم
پاسخ:
سلام
متنتون رو خوندم و با کمال افتخار در این مبارزه شکست خوردم :)
لطف دارید😅
شکست دادن شما به این آسونی ها نیست

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی