یاکریـم

اسم یه پرنده، صدازدن خدا

یاکریـم

اسم یه پرنده، صدازدن خدا

مقدار زیادی خودخوری به پیوست است

جمعه, ۲۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۱۲ ب.ظ

از خودم عصبانی‌ام. از اینکه قاطعیت ندارم. از اینکه توی باورهام به یقین نرسیدم و بهشون پافشاری نمی‌کنم. از اینکه جهاد تبیینم در حدّ صفره. از اینکه در برابر حرفای بقیه لام تا کام حرف نمی‌زنم. از اینکه دخترخاله‌هام هیچ حجابی روی سر ندارند و منِ مثلاً بچه مسلمون جیکم در نمیاد. از اینکه نمیتونم از فلسطین دفاع کنم. از آرمان قدس، از جمهوری اسلامی، از دین، از همه چی.

موافقین ۹ مخالفین ۰ ۰۲/۰۷/۲۸

نظرات  (۶)

۲۸ مهر ۰۲ ، ۲۲:۱۴ حمیدرضا ‌‌‌
سخت نگیر :)
بخش بزرگی از زندگی، همین نتونستن‌ها و حسرت‌خوردن‌هاست...

پ.ن: حرفی که شاید خودم سال‌ها بعد نقضش کنم.
پاسخ:
آخه کی قراره به مرحله تونستن برسیم؟ 😓

جواب پ.ن: و به همین دلیل باید گفت و کار درستی کردی.
واقعا جواب فامیل بی‌حجاب چی می‌تونه باشه؟ فامیل استخون تو گلو میشه...

همه‌امون از این خودخوری‌ها داریم
فقط باید تو این مرحله نمونیم و تبدیلش کنیم به انگیزه و موتور حرکت به جلو... به یاد گرفتن... به بهتر عمل کردن...
پاسخ:
خیلی سعی میکنم خودم رو نگه دارم ولی بعضی وقتها نمیشه. بعضی حرف زدنها، بعضی نگاهها و بعضی رفتارهام باعث شده طرف این نارضایتی رو در من ببینه و حس کنه.
شما خیلی جلوترید باز هم. حرف میزنید، بحث میکنید، اینطور که خودتون مینویسید. من به همین مرحله هم غبطه میخورم.
باید هم حس کنه! من اتفاقا وقتهایی که طرف فکر می‌کنه من انگار نه انگارمه از دست خودم حرص میخورم! اینکه تو ذهنش ثبت شه «این نوع پوشش/گفتار/رفتار یا... من کاملا طبیعیه و هیچ مشکلی توش نیست و همه هم اینجوری قبولم دارن» تقصیر ماست! نمیگم به روش بد ولی باید به هر حال فهموند!
پاسخ:
کمتری کاری که میشه کرد!
هرکسی یه توانایی‌هایی داره و نسبت به توانایی‌هاش ازش سوال میشه
یه آدم برونگرا با درونگرا قطعا فرق می‌کنه
هرکسی تو یه حوزه جلوتره، تو یه حوزه ماهرتره، تو یه حوزه بامطالعه‌تره و...
همه عین هم نیستن
هرکس نقطه قوت و ضعف خودش رو داره
پاسخ:
درونگرا بودن توجیه خوبی برای سکوت کردنه؟ فکر نکنم. هرچند همین درونگرا بودن و گاهی منزوی بودن، من رو آزار میده ولی بالاخره باید این پیله رو بشکنم و حرف دلم رو بزنم. جرئت و جسارتش رو هنوز ندارم.
چرا نمی تونی دفاع کنی؟

معتقد قلبی نیستی بهشون؟
یا هستی و توی بحث کردن حرف کم میاری و اطلاعات نداری؟
پاسخ:
معتقد هستم ولی تو بحث کردن کم میارم.
اوووو
که غصه نداره
چاره داره
اگه دانشجویی کلاس های اعتقادی رو شرکت کن
دوره ی ولایت برو
آثار شهید مطهری رو بخون
سایت های خبری اصلاح طلب و اصولگرا و داخلی و خارجی رو مدام چک کن
کانال های مفید
تفسیر های سیاسی افراد فعال فضای مجازی رو بخون
و از بحث کردن نترس

اگه جایی با منطقت سازگار بود حتی قبول کن
این باعث میشه کمتر طرف مقابلت گارد داشته باشه
و در نتیجه اینکه از بحث سیاسی دنبال نتیجه نباش
ازش لذت ببر
پاسخ:
ممنون :)
آثار شهید مطهری رو هی پشت گوش میندازم و از این بابت شرمسارم.
البته مشکلم بیشتر از اینکه به «دونستن» مربوط باشه، به «گفتن» ربط داره.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی