یاکریـم

دانشجوی سال سوم آموزش ابتدایی
دوستدار خواندن و نوشتن

+ حالا دیگه دانشجوی سال آخر:)
(مهر ۱۴۰۳)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

فلذا، سرزمین مادری رو دریابید

سه شنبه, ۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۳۵ ق.ظ

شده تکّه‌های یه سریال رو تو شبکه‌های اجتماعی نگاه نکنید، تا سر فرصت همه‌ی قسمت‌هاش رو ببینید؟ «سرزمین مادری» واسه من اینطوری بود. هروقت از تلویزیون پخش می‌شد، یا شبکه رو عوض می‌کردم، یا رومو برمی‌گردوندم که نبینم. این ماجرا ادامه داشت تا همین یکشنبه. دیگه در برابر وسوسه‌ها تاب نیاوردم و قسمت اوّل رو دیدم. به دو روز نکشیده، فصل یک رو تموم کردم. همه بیست و یک قسمتش رو. فارغ از نکات خوب یا بدش، یه چیزو خیلی پسندیدم: تلفیق موفّق تاریخ و داستان. اینطوریه که شما داستان یه پسر یتیم و آواره رو دنبال می‌کنی، همزمان برای فهمیدن بیشتر جزئیات مجبور هستی که از وقایع تاریخی اون زمان هم سردرآری. بدون هیچگونه خستگی و ملالتی. کدوم سریالو سراغ دارید که این ویژگی رو داشته باشه؟ یعنی واسه آگاهی از «تاریخ واقعی» مجبور باشی یه «قصّه غیرواقعی» رو هم موبه‌مو بدونی و یا برعکس.

نظرات  (۵)

۰۸ خرداد ۰۳ ، ۱۲:۰۴ شاگرد خیاط
آره واقعا اینش خوبه دست کمال تبریزی درد نکنه
پاسخ:
درواقع دست نویسنده‌اش:)
۰۸ خرداد ۰۳ ، ۱۲:۰۸ حمیدرضا ‌‌‌
سرزمین مادری رو دریابیم یا سریال سرزمین مادری رو دریابیم؟
پاسخ:
برو. برو بچه خوشگل:))
سریال خوش ساختیه ولی اصل کار، یعنی روایتی که از تاریخ داره، خیلی دقیق نیست. یه چیزایی رو نمیگه، یه چیزایی رو دروغ میگه...
پاسخ:
مثلاً چیا رو؟‌ :)

+ میگم من شما رو میشناسم؟
مثلا در حمله به فیضیه، کسی کشته نمی‌شه. ولی فیلم جوریه که انگار چند نفر کشته داشته!


قبلا وبلاگتون رو ندیده بودم. فکر نکنم.
پاسخ:
عجیبه. جایی هم به این نکته اشاره شده که کسی کشته نشده؟

+ کنجکاو شدم بدونم وبلاگمو از کجا پیدا کردید:)
منابع مختلف رو می‌تونید ببینید. مثلا مصاحبه‌ای از مرحوم علی اصغر مروارید که اون ‌روزها طلبه فیضیه و شاهد ماجرا بوده.


+ پست آخر وبلاگ "می‌نویسم ازخودم" :)
پاسخ:
چه جالب. حتماً میخونم، ممنون.

+ آهان :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی