یاکریـم

اسم یه پرنده، صدازدن خدا

یاکریـم

اسم یه پرنده، صدازدن خدا

سؤال هفتم

سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۰۵ ب.ظ

آیا درونگراها معلّم‌های موفّقی خواهند بود؟

(درونگرایی چیست؟)

موافقین ۶ مخالفین ۰ ۰۰/۰۵/۲۶

نظرات  (۷)

من خودم درونگرا هستم و تیپ شخصیّتی‌ام intj هست. امسال در انتخاب رشته، معلّمی رو هم انتخاب کردم امّا اگه قبول بشم، بینِ رفتن یا نرفتن دودل می‌مونم. به‌نظر میاد که نتونم معلّم شایسته‌ای باشم چون تحمّل ندارم که توی یه جمع به مدّت طولانی بایستم، مخصوصاً اگه دیگران هم چهارچشمی به من خیره بشن.
نظر من رو بخواید این تست‌ها و تیپ شناسی‌ها وحی منزل نیستن
به خود من میگن برای معلمی ساخته شدی در حالی که خودم می‌دونم چه معلم افتضاحی‌ میشم😶
پاسخ:
مطمئناً که نیستند.
در عوض، شناختی که آدم از خودش داره، راهنمای خوبیه.

افتضاح چرا؟ :/
۲۶ مرداد ۰۰ ، ۱۶:۲۵ آقای سر به‍ راه
درون.گرایی که کم حرفی و خجالتی بودن نیست و فکر نکنم مشکلی پیش بیاد!
پاسخ:
آفرین. برخلاف چیزی که مردم فکر می‌کنند، درونگرایی با خجالتی‌بودن یکی نیست.
امّا درونگراها توی محیط‌های شلوغ خسته میشن و نیاز به خلوت پیدا می‌کنند تا خودشون رو دوباره بسازند (نه با مواد!)‌.
۲۶ مرداد ۰۰ ، ۱۷:۰۰ یاس ارغوانی
من هم درونگرام و انتخاب رشتم معلمی زدم منتها نمیدونم میتونم بچه ها مخصوصا پسر بچه هارو تحمل کنم؟ آخه با اینکه از بچه ها بدم نمیاد و ارتباط نسبتا خوبی هم میتونم برقرار کنم ولی نمیدونم میتونم با بچه های شر و فضول و بهانه گیر کنار بیام؟!
پاسخ:
باید تحقیق کنیم‌.
ما شانس آوردیم که نتیجه اوّلیه دانشگاه فرهنگیان رو زودتر اعلام می‌کنند و بنابراین، فرصت برای بررسی بیشتر فراهمه.
۲۶ مرداد ۰۰ ، ۱۷:۰۱ یاس ارغوانی
تیپ شخصیتی منم INTJ
هست :ا
پاسخ:
حدس می‌زنم که برای خیلی‌ها intj درآمده باشه!
در کُل به‌قول خانم میخک، نمیشه به این تیپ‌شناسی‌ها زیاد اعتماد کرد؛ چون متن مقدّس نیستند.
۲۶ مرداد ۰۰ ، ۲۳:۰۵ زهرا بیت سیاح
از طرفی عادت میکنین. اما از طرفی برای کسی که درونگراست سخت میشه کار. چون در این سازگاری باید بعد برونگراش رو بیشتر تقویت کنه. در جریانید دیگه، درنگرا یا برنگرای مطلق نداریم. یک کدوم علائمش غالبه. یعنی به شکل همزمان ما هم برونگراییم هم درنگرا فقط میزان میل کردنمون به سمت یک کدوم از این طیف‌ها بیشتره. اضطراب برای سخنرانی کردن با یه سری تمرینا و به مرور زمان خوب میشه. نمیشه قطعی گفت که انتخاب خوبیه یا نه. باید فاکتورهای دیگه‌ای رو هم در نظر گرفت.
پاسخ:
احسنت. درونگرا یا برونگرای مطلق نداریم. هر آدم، ترکیبی از درونگرایی و برونگراییه.
البته مشکل من فقط اضطراب نیست. مشکل اینه که شغل معلّمی نیازمند توجّه زیادیه؛ طوری که آدم دائماً جلوی چشمه، مثل اینکه مدام روبروی آفتاب وایسه. می‌ترسم کم بیارم! یا صبرم لبریز بشه و تعادلم رو از دست بدم.
چون صبور نیستم
و این مهم‌ترین ویژگی‌ایه که یه معلم میخواد
...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی