یاکریـم

اسم یه پرنده، صدازدن خدا

یاکریـم

اسم یه پرنده، صدازدن خدا

خود نوشتن همین پست به معنای ضعف داشتن نیست؟

جمعه, ۱۷ شهریور ۱۴۰۲، ۰۱:۳۰ ق.ظ
طرف دوست منه ولی چندان با هم صمیمی نیستیم. تو اینستاگرام منو مسدود کرده و نمیتونم استوری هاش رو ببینم. بدون هیچ دلیلی. اون وقت من اگه بخوام همین کارو باهاش بکنم دلم خنک میشه ولی احساس میکنم که باهاش مقابله به مثل کردم. یعنی وارد بازی ای شدم که خودم بهش نقد دارم. به خاطر همین مسدودش نمیکنم ولی ته دلم راضی نمیشه. حس میکنم که حس می کنه من احمقم و زورم نمیرسه که مسدودش کنم. بعد به خودم میگم بذار فکر کنه. مگه فکرهای اون چقدر اهمیت داره؟ ولی ما یه بار دنیا میایم و اگه قرار باشه با بغض و ناراحتی زندگی کنیم که به درد نمیخوره. پس مسدودش کنم بهتره چون خیالم راحت میشه. ولی اگه بغض و کینه ام بیشتر بشه چی؟ باز هم خوب نیست که وقتی یه بار به دنیا میایم،‌ کلّ عمرمون رو با بغض و کینه و خشم سپری کنیم. به نظرم اگه منم همین کارو باهاش کنم یعنی یه گوشه از قلبمو که مختص به آدم بداست بهش اختصاص دادم. ولی اونجا هم بالاخره قسمتی از قلبمه. لیاقت میخواد کسی توش جا بگیره. به خاطر همین از خیر اینکه مسدودش کنم گذشتم، هرچند باز نمیتونم باهاش کنار بیام.
موافقین ۴ مخالفین ۰ ۰۲/۰۶/۱۷
علیرضا

نظرات  (۱۱)

حذف شماره
پاسخ:
خب اینا که گفتم درباره اینستا بود و ربطی به شماره نداشت.
علاوه بر این، با حذف کردن چیزی درست میشه یا فقط صورت مسئله از بین میره؟
گاهی اوقات فکر کردن و باهوش بودن و سنجیدن همه جوانب خودش دردسره.
خستم از این عقلِ خسته
من میخوام جنون بگیرم
پاسخ:
آٰره، فکر کردن هم مکافاتیه برای خودش. خوش به حال قورباغه :))
Follow?
Remove from followers
به نظرم زیاد سختش نکن... آدم سر این جزئیات عذاب وجدان نباید بگیره
به خصوص وقتی پیج شخصیه
و اینکه طرف دوستت نیست، آشناس... آشنا
پاسخ:
کاش میشد از زندگی حذف کرد، درد اینجاست.
نه جدی چیزی درست نمیشه....
آدم این وقتا نمی دونه از زور عصبانیت ناراحته یا از زور ناراحتی عصبانی
کاش آدما مثل آدم با هم برخورد کنن
هیچ کاری نمیشه کرد
البته اگه من بودم بلاکش می کردم -_-
پاسخ:
میدونی، این رفتار مسدودکردن خیلی به آدم برخورنده است. فکر کن بدون هیچ دلیلی اجازه‌ی صحبت‌کردن رو ازت بگیرن، شنیدن رو ازت بگیرن، لال بشی، ناشنوا بشی!

اگر دوست ندارید مخاطبتون باشه بلاک کنید و خلاص
آدم بد ها کجا بودن؟؟:)
پاسخ:
بعد وارد همون بازی‌ای نشدم که اون شروع کرده؟
نمیدونم چرا اینقدر فلسفیش می‌کنم :/
من هم چنین تجربه‌ای رو داشتم بعد از ماجرای آشوب پارسال، البته با اعضای فامیل نزدیک...
و اینطوری بود که جلوی روم اصلا فاصله گرفتن و برخورد سرد مطرح نبود ولی تو مجازی چنین رفتارهایی داشتن!
به مقابله به مثل فکر نکردم به همون دلیلی که شما گفتید، تو زمین دیگری بازی نکردن، ولی خیلی دوست داشتم زشتی کارشون رو به روشون بیارم.
دلخوریم رو به یه واسطه‌ای منتقل کردم که بگه بهشون حداقل نفاق نداشته باشن تو رفتارشون ولی بعد از همین هم پشیمون شدم.
غبطه می‌خورم به اون‌هایی که وجودشون انقدر وسعت پیدا کرده و دلشون انقدر دریاست که با این سنگریزه‌ها متلاطم نمیشه...
این کدورت برداشتن‌ها یه بار اضافه‌ست انگار که مانع انجام کار درست میشه، سطح آدم رو پایین میاره و از وظیفه دورش میکنه.
آدم با خدا حساب کتاب کنه دیگه چیزی هم رو دلش نمی‌مونه که بخواد سنگینی کنه...
پاسخ:
پس فقط من نیستم 😅
درباره بخش دوم نظرتون، اگه دلمون دریا نباشه، چی؟ اگه اونقدر قوی نباشیم که حساب و کتاب خدا رو کافی بدونیم، چی؟ نکنه مشغول ذمه‌ی خودمون بشیم؟
اصل اصلش نباید اصلا براتون مهم باشه این قضیه.

ولی این به کنار
فکر می کنید اگر بلاکش کنید اصلا متوجه میشه؟
اگر براتون مهمه و دوستتونه
علت رو جویا بشید که چرا مسدود شدید
که فکر نمیکنم غرورتون اجازه بده چنین کاری کنید..
پاسخ:
همینطوره. فقط از اینکه اون استوری‌های منو ببینه، حرصم میگیره!
علتش اینه که با هم اختلاف فکری داریم و خوشش نمیاد من و چند نفر دیگه مطالبش رو ببینیم.
اینو مستقیم گفته.
۱۷ شهریور ۰۲ ، ۱۴:۳۴ زندگی ‌‌‌‌
اول اینکه نوشتنش به معنی ضعف نیست. اتفاقا انکارش به معنی ضعفه.
بعد اینکه تو متن گفتید بدون دلیل بلاک کرده، اما تو کامنتا نوشتید دلیلش اختلاف فکریه که حتی مستقیمم بهش اشاره کرده. به نظرم آدما حق انتخاب دارن. راستش به همه ما بر میخوره، چون فکر میکنیم همه باید ما رو بپذیرن. و وقتی این کارو نمیکنن، ما هم خشمگین میشیم و میخوایم با مقابله به مثل ما هم حالشونو بگیریم و دلمونو خنک کنیم! اما اگه این حقو هم برای خودمون و هم بقیه قائل باشیم که قرار نیست همه ما خیلی راحت همو بپذیریم، و در واقع ماها میتونیم انتخاب کنیم که یه سریا رو چه مجازی چه واقعی دنبال نکنیم، این نشخوارای فکری هم کمتر پیش میاد.
کلا یکمم که بگذره، این خشمه فرو میشینه و بهتر تصمیم میگیرید. من حس میکنم چون دلیل بلاک کردنتون اینه که دلتون خنک شه، بلاک کردن منطقی نیست. با خودتون فکر کنید اگه این ماجرا واسه دو نفر دیگه پیش اومده بود، شما چه نظری داشتید؟
پاسخ:
آخه دلیلش دلیل موجهی نیست. بیشتر به توهین میمونه تا آزادی انتخاب. فکر کنید یه نفر دست میذاره رو گوش و چشم و دهنتون تا نه بتونید بشنوید نه بتونید ببینید و نه حرف بزنید. اونم کسی که حداقل یه دوستی یا آشنایی ای باهاش داری.
راستش خیلی وقته گذشته و فرو ننشسته:)
اگه این ماجرا برای دو نفر دیگه پیش اومده بود، به اونی که مقابله به مثل میکرد تا حدودی حق می دادم.
شایدم حق با شما باشه و منطقی نباشه این حرکت. مشکل اینجاست که همیشه کارهای غیرمنطقی دل آدمو خنک میکنن!
مسیر رو بخوایم ببینیم باید انتخاب کنیم به کدوم سمت می‌خوایم بریم؟
وسعت پیدا کردن یا تلافی‌جو شدن؟

اینا هر کدوم یه تک اقدامن ولی آدم رو تو یه مسیری قرار میدن.
به علاوه اینکه هر کدوم یه نتیجه آنی و زودبازده دارن و یه اثر بلندمدت
تلافی شاید اولش یه ذره حس سبک شدن داشته باشه، بعدش حس حقارت دست میده به آدم
و گذشتن و عبور کردن شااااید اولش یه ذره حس کوچیک شدن داشته باشه ولی بعد آدم احساس قدرت می‌کنه چون گزینه سخت‌تر و درست‌تر رو انتخاب کرده

حین نوشتن یه توضیحی از مرحوم عین صاد یادم اومد که برای خودم همیشه جذاب بوده
میگن دوتا صفت داریم «قادر» و «عزیز»
قادر قدرت داره‌‍،ولی عزیز نه تنها قدرت داره بلکه بر قدرتش مسلطه؛
عزیز فردیه که قدرت رو جهت میده و مدیریت میکنه نه اینکه خودش مقهور قدرت باشه.
بخشیدن با نیت درست و الهی، و نه از سر ناتوانی، از جنس عزته و لذتی که به دنبال داره خیلی خاصه.


نهایتا اگر مثل من قانع منطقا قانع نشدین «درست‌تر» رو انتخاب کنید و اصرار داشتید خودتون برای تجربه کردنش هزینه بدید حداقل راه کم‌هزینه و نزدیک به منطقی انتخاب کنید برای سبک کردن دل ببینید تهش چی میشه؟
سبک میشید یا...
پاسخ:
یاد استوری هاتون افتادم درباره عادات اتمی و اینکه انسان ها یه شبه تغییر نمیکنن و شمر یه‌شبه شمر نشد و حر یه‌شبه حر...
اینم حرف درستیه که تک اقدام بخشیدن یا تلافی کردن هرکدوم یه جهت متفاوتی به ما میده...
مقایسه تعابیر عزیز و قادر هم قشنگ بود.
فکر کنم برام مشخص شد چیکار کنم، هنوز شک دارم ولی.
مشکل اینه دلم با خودم صاف نمیشه.
کلا من اینستا رو جای مناسبی برای ارتباطات با فک و فامیل و دوست و اشنا نمیبینم.
فلذا بیخیال .
پاسخ:
بله، صحیح:)
۱۷ شهریور ۰۲ ، ۱۷:۳۷ حمیدرضا ‌‌‌
بلاکت کردم؟
پاسخ:
نه بابا 😂
همشهریمه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی