یاکریـم

اسم یه پرنده، صدازدن خدا

یاکریـم

اسم یه پرنده، صدازدن خدا

یادم می‌آید

شنبه, ۳ تیر ۱۴۰۲، ۰۲:۱۲ ق.ظ

خواهرم به بوته‌های گل کنار کوچه اشاره کرد و گفت:‌ «همینجا بود که مار دیدم».

من چشم‌هایم را به سمت دیگر کوچه چرخاندم. خانه‌ی دوستم محمّد. چند سالی می‌شد از این محل رفته بودند. خانه‌شان امّا از جایش تکان نخورده بود. با همان شیشه‌های رنگی روی در. یک بار دستم را آنقدر به یکی از شیشه‌ها فشار دادم که شکست. از خجالت نزدیک بود آب شوم. مادر محمّد به روی خودش نیاورد و چند روز بعد شیشه را عوض کردند.

خواهرم وسط کوچه‌مان ایستاد. برگشت و سرش را گرفت بالا. گفت: «ستاره‌ها را ببین چقدر زیادند!» نگاه کردم. فکر کردم که آنقدرها هم زیاد نیستند. باید شبی در باغ بیدار بمانی و به آسمان نگاه کنی تا معنای ستاره را درک کنی. نگفتم.

سمند و پیکان‌بار توی کوچه انتظار مرا می‌کشیدند. خواهرم پوزخند زد و گفت: «آخی دلم برات میسوزه.» از پله‌ها رفتیم بالا. زنگ آیفون را زدم. خواهرم اوّل رفت تو. شانه‌هایش را انداخت و دهانش را باز کرد که یعنی خسته‌ام. مادرم خندید. خواهرم کلیدها را داد دست من‌.

از پله‌ها پایین آمدم و فکر کردم: «اگر روزی در آغوش همسر آینده‌ام گریه کنم، باز هم مرا دوست خواهد داشت؟» کلید را توی در سرخ پارکینگ چرخاندم. همه‌جا تاریک شد. یک قدم به راست برداشتم و قبل از اینکه کلید چراغ را بزنم، یادم آمد که بگویم بسم‌الله. روشن شد. لولای بالایی لنگه‌ی سمت چپ را باز کردم. هیچوقت لولاهای پایینی را نمی‌بندیم. بعد برگشتم و دست بردم تا لولای بالایی لنگه‌ی سمت راست را باز کنم. دستم آنجا ماند. پنجره‌های خانه همسایه خاموش بود. چشم‌هایم تر شد.


موافقین ۱۳ مخالفین ۰ ۰۲/۰۴/۰۳
علیرضا

خاطره

نظرات  (۳)

۰۳ تیر ۰۲ ، ۰۸:۲۵ آقای سه نقطه
اگر روزی در آغوش همسر آینده ت گریه کنی دیگه اون آدم سابق نمیشی
پاسخ:
خودم هم همین حس رو دارم. نمیدونم درسته یا غلط ولی فکر کنم اون غرور مردونه‌ام برای همیشه ترک برمیداره.
ولی آدمیزاده دیگه...
بذار ترک برداره، به درک!
خانوما مثل آقایون نیستن که نگاهشون به گریه کردن پیششون براشون نشانه‌ی ضعف شخصیتی و چه و چه باشه
البته بازهم مونده به شخصیت آدما
فعلا شما تمرین کنید اگه همسر آینده اتون پیشتون گریه کرد چطور واکنش نشون میدید
معمولا اکثریت آقایون تو این مورد لنگن
پاسخ:
خانم‌ها دوست دارن همسرشون در این حالت چه واکنشی نشون بده؟
بهتره از خود اون خانوم بپرسید
چون علاوه بر اینکه فرد به فرد متفاوته، این پرسش و گفتگو نشونه ی اهمیت دادنه
به صورت کلی بخواید: ابراز محبت بیشتر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی