یاکریـم

اسم یه پرنده، صدازدن خدا

یاکریـم

اسم یه پرنده، صدازدن خدا

گزارشی از مطالعهٔ عصرهای کریسکان

يكشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۰۳ ق.ظ

عصرهای کریسکان تا اینجای کار برخلاف طرح جلد جذّابش، خسته‌کننده‌تر از چیزی بود که انتظارش را داشتم!

نمی‌شود نام ادبیات را بر آن گذاشت، چون دائم در حال بازگویی تاریخ است. 

آدم‌ها و رخدادها سرسری معرّفی می‌شوند و می‌روند.

نثر آن بیشتر گزارشی است و اندک جاهایی نیز که دیالوگ و توصیف دارد، خوب از کار در نیامده.

شاید هم اطلاق ادبیات به این کتاب کار نادرستی باشد و خاطره‌نگاری بهتر بتواند آن را توصیف کند. 


+ من فصل سوم را در نمازخانه خوابگاه تمام کردم. شما تا کجا و در چه حالی پیش رفتید؟

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۲/۰۲/۱۷
علیرضا

پویش

کتاب

نظرات  (۷)

سلام
چه خوب که نظرتون رو صادقانه گفتید ، قرارمون روزی ده صفحه بودااا
پاسخ:
سلام
راستش چهل و پنج صفحه خوندم :)
اصلاً نمی تونم با برنامه کتاب بخونم. یا نمی خونم، یا می شینم تا شب همه اش رو تموم می کنم.
سلام، من منتظرم کتاب کاغذی دستم برسه، هنوز شروع نکردم.
ینی هیچ نتیجه مثبتی نمیشه ازش گرفت؟
پاسخ:
سلام
چرا از کتابخانه به امانت نمی گیرید؟
البته که میشه. من هنوز فصل های اول کتابم و شاید در ادامه نظرم تغییر کرد.
برای من جلدش و موضوعش اصلا جذاب نبود
هنوز شروع نکردم فرصت نشده یعنی، الان کل انگیزه‌ام رو از دست دادم
پاسخ:
به امید یه اثر فاخر نخونیدش. خاطرات یه فرد از زندگی خودشه که لا به لاش گریزی به جنگ و انقلاب می زنه.
چه بد شد!
۱۷ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۱:۵۱ مسلمانِ یاغی ...
وای جلدش که خیلی جذاب بود!!!
هنوز شروع نکردم...
پاسخ:
دقیقاً.
وقتشه شروع کنی :)
من تا بتونم، سعی میکنم کتاب کاغذی دستم بگیرم، اینجایی که هستیم نمیدونم اصلا کتابخونه داره یا نه؟
دیگه سفارش دادم.و حتما با ذوق و انگیزه می خونمش.
پاسخ:
کار خوبی کردین.
خطاب به دوستان عزیزم که گفتن ناامید شدن : 
میدونید به نظر من بهتره هم صبوری کنیم تا بقیه کتاب رو بخونیم، هم اینکه به یه نکته ای توجه کنیم، اینکه یه فرد ارزشمندی وقتی داستان زندگیش رو برای ما تعریف می‌کنه ، ما بهش نمیگیم فلانی تو بیانت خوب نیست من دیگه به حرفت گوش نمی‌کنم ، با بیانش کنار میایم تا جان کلام رو به دست بیاریم ، مخصوصا که ما در سنی نیستیم که بخوان با بیان جذبمون کنن، میدونیم دنبال چی هستیم، ان شاء الله که به نکات خوبی از این کتاب می‌رسیم 
(منکر اهمیت بیان خوب نویسنده نیستما، توی این موقعیت خاص عرض کردم)
پاسخ:
توضیحات به‌جایی بود.
تعریف کتابش رو خیلی نشنیدم و به نظرم همین خسته کننده ایی که میگی میتونه باشه ..
پاسخ:
البته ارزش خوندن داره. در ادامه جذابتر هم میشه :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی