ما بی‌تو تا دنیاست، دنیایی نداریم...*

انیمه «نام تو» را که دیدم، با خودم فکر کردم یعنی عاشق‌شدن باید مثل این انیمه باشد؟ یعنی هر کس نیمه‌ گمشده‌ای دارد، در جایی که نمی‌داند کجاست و زمانی که معلوم نیست کی؟ اگر اینطور باشد، احتمالاً هیچکس هیچوقت عاشق نخواهد شد، یا حداقل به این زودی‌ها نه. اینکه تمام عمر را به امید کسی سپری کنی که قرار است تمام آمال و آرزوهای تو را برآورده کند و از هر نظر برای تو و متعلّق به جهان توست، احمقانه است.

مصطفی زمانی در خندوانه می‌گفت: «عشق هنگامی رخ می‌دهد که آدم ضعیف شود و وجودی را بیابد که از او قوی‌تر است». من این روزها در ضعیف‌ترین حالت ممکن به سر می‌برم. شاید اگر چند روز به همین منوال بگذرد، سر از طبقه همکف جهنّم در بیاورم. البته عشق مدّتی تکانم داد و مرا به تکاپو واداشت. به‌سوی پرکردن خلأها راهنمایی‌ام کرد و درست وقتی که داشتم به درجاتی ناچیز از کمال می‌رسیدم، تنهایم گذاشت.


* ما بی‌تو تا دنیاست، دنیایی نداریم/ چون سنگ خاموشیم و غوغایی نداریم (سلمان هراتی)

علیرضا ۱۰ بهمن | ۱۱:‎۰۱ ۱۸۶ ۴ ۲
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
avatar حمیدرضا ‌‌‌ حمیدرضا ‌‌‌ ۱۰ بهمن | ۵۷:۲۰
تو همون دنیای داستانی آقای شینکای دو نفری که عاشق همدیگه میشن، بعد یه مدت همدیگر رو فراموش می‌کنن. شاید به خاطر این که برای عاشق شدن و اینا زود باشه، شایدم عشق واقعی نباشه. شایدم عشق قرار نیست یه چیز پایدار باشه...
avatar یک مسلمان ... یک مسلمان ... ۱۱ بهمن | ۵۶:۰۸
در کنار تمام شایدهای حمیدرضا، شاید این چیزی که احساس کردی و میگی تنهات گذاشت عشق واقعی نبوده. سراب عشق بوده. و تو هنوز هم عاشقی...پس عشق رو توی وجود دیگران جستجو نکن.
avatar یاس ارغوانی🌱 یاس ارغوانی🌱 ۱۱ بهمن | ۴۷:۱۷
چقدر این پستتون رو دوست داشتم.
چقدررر به دلم نشست.
avatar در حوالی اریحا... در حوالی اریحا... ۳ اسفند | ۳۱:۱۷
چه می جویی؟ عشق؟ همین جاست.
چه می جویی؟ انسان؟ اینجاست
همه تاریخ اینجا حاضر است.
بدر و حنین و عاشورا اینجاست و شاید آن یار، او هم اینجا باشد.